حامیان شهریاری دکتر جلیلی

حامیان شهریاری دکتر جلیلی

اسلام ناب محمدی و حیات طیبه
«عدالت در سایه پیشرفت»
«پیشرفت در سایه مقاومت»
« مقاومت رمز پیشرفت »
الیس الصبح بقریب

ستاد مردمی دکتر جلیلی در شهریار:

شهریار- خیابان ولیعصر خیابان انقلاب قبل از امامزاده اسماعیل

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

تعدد اصولگرا ها

چهارشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۴۲ ب.ظ

بخشی از کتاب «توحید» اثر شهید دستغیب


ایثار نشانه طلب مال برای خداست

... پس از رسیدن به مقامی , دیگری را سزاوارتر از خودش دانست که از عهده آن کار بهتر از او برمی آید آن مقام را به او واگذارد.

به این ترتیب صادق از کاذب تمیز داده می شود و در این مواقع امتحان سختی است که کمتر کسی میتواند از عهده انجام وظیفه بیرون بیاید مگر راستی از بیماریهای بخل و حسد و کبر نجات یافته باشد.

...

ستمگران بخود و میانه رو ها و پیشی گیرندگان

برای توضیح مطلب به یک آیه از قرآن مجید بضمیمه تفسیری از امام صادق علیه السلام رسیده است اکتفا می شود در آیه شریفه « کتاب را (یعنی قرآن) به کسانیکه از بندگانمان برگزیدیم به ارث دادیم پس , از ایشان کسانی هستند که بخود ستمگرند یا میانه رو یا پیشی گیرندگان به خیرات , و به تعبیر دیگر یا از اصحاب شمال و یا از اصحاب یمین و یا سابقین هستند.»

...

حضرت صادق علیه السلام می فرمایند:

ستمگر به خودش کسی است که تمام دنبال خواسته نفسش هست معبودش خوش هست نفسش هر چه خواست به هر قیمتی است برایش فراهم میسازد برای خواسته نفسش ذلیل است زیر بار هر خیانتی میرود تا به خواسته اش برسد مسلمان است اما ظالم بخودش هست, کسیکه ریاست طلب است چه در اهل علم یا غیر ایشان تمام در اطراف این خواسته میگردد همتش و خضوعش بجای اینکه برای خدایش باشد برای خواسته نفسانیش می باشد مثلاً همتش در ساختن کاخ یا داشتن ماشین آخرین سیستم خلاصه میگردد.

البته منکر خانه و وسیله زندگی نیستیم و همچنین منکر متصدی شدن مشاغل و مقامات حکومتی که واجب کفایی است نیستیم بلکه میگوییم نباید غیر خدا هدف اصلی گردد و این امور تنها وسیله باشد نه هدف و مقصد باشد.

اگر نفست کرسی ریاست خواست آنرا نپذیر ولی اگر پیشنهاد کردند که شما سزاوار ریاست هستی برای اصلاح امور مسلمین, بپذیر قبول کن و سختیهای آنرا تحمل نما اگر مردم اطراف یک مجتهدی را گرفتند و از او خواستند رساله بدهد تا از او تقلید کنند خوبست بپذیرد اما اگر نفسش خواهان مرجعیت است نباید اقدام کند, نباید خودش را پیش بیندازد و گرنه عبادت نفس می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۳/۰۸

نظرات  (۲)

سلام
ماهم از بچه های شهریار هستیم.
خواستم ببینم شما از روند تبلیغاتی دکتر در شهریار خبردارید؟
یاعلی
من برای سایت دکترجلیلی نظر گذاشتم که روند تبلیغاتی در شهریار چجوری هستش ولی هنوز جوابی ندادن.
چون من با یکی دیگه از بچه هایی که درسایت ثبت نام قرار گذاشتیم وصحبت هایی داشتیم.
یه چیز دیگه بچه هایی که ثبت نام کردن رو یه روز قرار بزاریم یه جا جمع شیم وببینیم  کاری می تونیم انجام بدیم.
یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی